Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívny

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Medzinárodné stretnutie o trasovaní absolventov SOŠ: Skúsenosti zo SR

loga_projekt

Dňa 18. – 19. novembra 2024 sa uskutočnilo online partnerské vzdelávacie podujatie s názvom „Skúmanie prístupov k využívaniu údajov o trasovaní absolventov stredných odborných škôl a pri tvorbe vzdelávacích politík“ (Exploring approaches to using graduate tracking data in VET schools and in policy).

Toto podujatie, organizované v spolupráci s Európskou komisiou, malo za cieľ podporiť rozvoj systémov trasovania absolventov a zdieľanie osvedčených postupov medzi odborníkmi a autoritami z rôznych krajín, čo prispieva k efektívnejšiemu informovaniu a rozhodovaniu v oblasti odborného vzdelávania.

Na podujatí vystúpili aj naše kolegyne zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV), Ľubica Gállová a Ľuba Habodászová, ktoré priblížili slovenský prístup k trasovaniu kariérnych a vzdelávacích ciest absolventov OVP (Tracking Career and Educational Paths of VET Graduates: A Slovak perspective).

Vo svojom vystúpení predstavili projekt „Zavedenie manažérstva kvality v OVP a vzdelávaní dospelých“ (2024–2026), ktorý sa okrem iného zameriava na vytvorenie komplexného systému trasovania absolventov. Tento systém má:

  • doplniť administratívne údaje kvalitatívnymi dátami o relevancii vzdelávania a nedostatkoch v zručnostiach,
  • identifikovať trendy a promptne reagovať na zistené problémy,
  • prispieť k zvyšovaniu kvality poskytovania odborného vzdelávania.
prezentacia_siov_gallova_habodaszova

Trasovanie absolventov na Slovensku zahŕňa dotazníkový prieskum medzi absolventmi stredných odborných škôl 12 – 15 mesiacov po ukončení štúdia. Tento prieskum sa zameriava na získanie spätnej väzby o získaných odborných a všeobecných zručnostiach, ako aj na zlepšenie prepojenia vzdelávania s potrebami trhu práce.

V októbri 2024 bol spustený zber dát prostredníctvom národného dotazníka, ktorého predbežné výsledky kolegyne predstavili v rámci prezentácie. Tieto výsledky poskytujú cenné informácie o adaptabilite absolventov na trhu práce a identifikujú oblasti, ktoré si vyžadujú ďalšie prispôsobenie vzdelávacích programov. V súčasnosti sa intenzívne pripravuje spustenie školských dotazníkov, ktoré budú navrhované v úzkej spolupráci so školami. Takmer 40 % škôl už prejavilo záujem o ich implementáciu.

Slovenský prístup k trasovaniu absolventov bol prezentovaný ako príklad dobrej praxe, pričom účastníci ocenili jeho prínos k zlepšeniu vzdelávacích systémov a adaptabilite na dynamické zmeny trhu práce.

Tento pilotný projekt má za cieľ nielen skvalitniť odborné vzdelávanie, ale aj poskytnúť relevantné údaje pre strategické rozhodovanie a modernizáciu študijných programov.